Supporter-Bewerbung von Keyinator

• Hallo und herzlich Willkommen zu meiner

Supporterbewerbung

Gliederung:

• Allgemeine Informationen
    • Allgemeine Fragen beantwortet
    • Pro- und Contra-Punkte
    • Zeitentabelle
    • Restliches
    • Schlusswort

Allgemein Informationen:

Ich bin 16 Jahre alt, komme aus Frankfurt und heiße Immanuel.

Im Moment besuche ich die zehnte Klasse eines Gymnasiums

Meine Hobbys lauten:

• Gamen
      • Spiele
        • PUBG
        • CS:GO
          • MM
          • TTT
          • Jail
        • Fortnite
        • Rust
        • GTA V
        • uvm.
    • Lasertag
    • Programmieren

Allgemeine Fragen beantwortet:

1. Warum ich mich bewerbe:
      1. Ich verbringe viel Zeit auf Dream und will durch die Möglichkeiten des Supporters das Spielerlebnis in Bezug auf Regelbrüche sowohl für mich, als auch für andere verbessern.
    2. Wie ich zu Dream gekommen bin:
      1. Ich habe einen Community-Server gesucht, auf dem ich Spaß haben kann.
    3. Warum ich geblieben bin:
      1. Wegen der netten Community
      2. Wegen den (größten teils) gut strukturierten Regeln
      3. Wegen der guten Interaktionsmöglichkeiten zwischen Usern und Admins.
        1. TS
        2. Calladmin
        3. TS-PM
        4. Steam-PM
    4. Ein User beleidigt einen anderen User, wie würdest du reagieren?
      1. Voicechat
        1. Beide sind Freunde und es war als Scherz gemeint
          1. "Normale Beleidigung"
            1. Nichts
          2. "Starke Beleidigung" (die u.A. vielleicht andere User persönlich angreifen könnten)
            1. Aufforderung, solche Beleidigungen nicht im allgemeinen (Voice-) Chat zu tätigen
        2. Beide sind Freunde, jedoch fühlt sich der Angesprochene durch die Aussage angegriffen
          1. Aufforderung dies zu unterlassen (bei wiederholten Beleidigungen => Kick)
        3. Beide sind nicht gut Aufeinander zu sprechen und die Absicht der Beleidigung war es, den gegenüber anzugreifen
          1. Eine Aufforderung sich zu jedem User respektvoll zu verhalten, unabhängig von deren Beziehung, Androhung eines Kicks bei erneuter Beleidigung
      2. Privatchat
        1. Beide sind Freund und es war als Scherz gemeint
          1. N/A weil ich es sonst ja nicht mitbekommen hätte
      3. Bsp.:
        1. User 1 calls user 2 a "cunt" and proceeds to insult him further - what actions would you take?
          1. Ich würde diesen kicken und bei weiteren Verstößen einen Admin dazu holen und ihm die Lage schildern, damit er weitergehend entscheiden kann, ob er den User bannt.

Pro- und Contra-Punkte:

PRO :thumbup CONTRA :thumbdown
    Gutes Regelverständnis Übertreibt es manchmal :kappa
    Kann gut zwischen administrativer- und Userrolle unterscheiden

Zeitentabelle:

Zeit Montag Dienstag Mittwoch Donnerstag Freitag Samstag Sonntag
    8:00-10:00
    10:00-12:00
    12:00-14:00
    14:00-16:00 X X X
    16:00-18:00 X
    X

X X X X
    18:00-20:00 X X X X X X X
    20:00-22:00 X X X X X X X
    22:00-24:00 X X X X

Restliches:

Ich würde gerne Anhängen, dass ich mir durchaus zutraue, trotz meiner etwas aktivieren Spielweise, eine neutrale Haltung und eine andere Herangehensweise zwischen adminstratischen- und User-Tatigkeiten zu benutzen.

Schlusswort:

Ich habe mir bei der Bewerbung viel Mühe gegeben und würde mich u.A. deswegen gerne über ausführliches und begründetes Feedback freuen (sowohl positiv, als auch negativ).

Mit freundlichen Grüßen

Keyinator

Und, da es gerade 00:00 Uhr ist: :nacht

• Englisch Version:

(couldn't edit the original bcs of too many characters)

Structure:

• basic informations
    • basic questions answered
    • Pro- and Contra-Points
    • Timetable
    • Miscellaneous
    • Conclusion

basic informations:

My name is Immanuel, I'm 16 y/o and from Frankfurt.

At the time I am a pupil in the tenth grade of a high school

My hobbies are:

• Gaming
      • Games
        • PUBG
        • CS:GO
          • MM
          • TTT
          • Jail
        • Fortnite
        • Rust
        • GTA V
        • uvm.
    • Lasertag
    • Programming

basic questions answered:

1. Why I'm applying:

1. Most of the time I am on Dream and with the possibilities of a supporter I want to ensure a good time for me and other users on Dream
    2. How I got to Dream:
      1. I was searching for a community-server in csgo where I could have fun
    3. Why I was staying:
      1. Nice Community
      2. (Mostly) accurate rules
      3. The good interaction-possibilities between users and admins
        1. TS
        2. Calladmin
        3. TS-PM
        4. Steam-PM
    4. A User insults another user
      1. Voicechat
        1. Both are friends and the insult is ment as a joke
          1. "Normal insult"
            1. Nothing
          2. "Strong insult" (which evtl. insults other players too)
            1. Tell him to stop insulting in Voicechat
        2. Both are friends but the one who got insulted feels offended
          1. I tell him to stop insulting (repeating => kick)
        3. Both don't like each other and the insult was ment to offend the other user
          1. I tell the one who insulted to interact respectfull with other members, independently about their relationship (repeating => kick, further repeating => going to an admin and tell him what happened so they get their own opinion and evtl. ban the insulting user)
      2. Another example

1. User 1 calls user 2 a "cunt" and proceeds to insult him further - what actions would you take?
          1. I'd kick him and if he continuous I'd tell an admin to look at the situation

Pro- and Contra-Points:

Very familiar with the rules Plays too intense :kappa
    Can distinguish between a situation as a user or administrativ role

Timetable:

Zeit Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
    8:00-10:00

10:00-12:00
    12:00-14:00
    14:00-16:00 X X X
    16:00-18:00 X

X

X X X X
    18:00-20:00 X X X X X X X
    20:00-22:00 X X X X X X X
    22:00-24:00 X X X X

Miscellaneous:

I'd like to add that I think I'm able to differentiate neutraly between my user- and admin-role, though I play energetic

Conclusion:

Since I put a lot of effort into this application, I'd like to see good and comprehensible Feedback (positiv and negativ)

Greetings

Keyinator

And since it's 00:00 o'clock: :nacht

• Pros
    Aktiv auf servern
    Ts aktiv
    nicht schüchtern

Kontra
    redet gern extrem viel
    hab dich noch nie auf Jail gesehen :(
    Weiß nicht ob du dich durchsetzen kannst

Pro- und Contra-Punkte:

Gutes Regelverständnis Übertreibt es manchmal :kappa
    Kann gut zwischen administrativer- und Userrolle unterscheiden

Zu Punkt 2 Bei Pro : Steht doch vor dem Namen oder Irre ich mich? // Kontra was heißt übertreibt es manchmal? Das du anstatt 5min ctban 50min ctban gibst (Jail)
    oder bei TTT anstatt 1 slay 3 slays? Dasd du jemand lange Zeit auf den selben Fehler hinweißt? Sowas ist als Supporter nicht förderlich

Ums in deiner sehr großen Schrift zu schreiben.
    Sorry von mir ein
    NEIN

• Hey Keyinator,

zu deiner Bewerbung: Sie ist lang genug, enthält die wichtigen Informationen und ist gut srukturiert (sieht zwar nicht so schön aus, aber Struktur ist da).

zu dir als Person: du warst mal eine eher laute Person, jedoch hast du dich gebessert, du bist nett, hilfsbereit und reif genug. Du bist sehr aktiv und immer wenn du auf dem Server bist redest du und hast Spaß am Spiel.

Du bist zwar des öfteren negativ aufgefallen, jedoch finde ich, dass du dich stark verbessert hast und eine Chance verdienst.

Deshalb gebe ich dir ein JA.

Es ist niemals zu spät um zu lernen, aber manchmal lernen wir, wenn es zu spät ist.

~Yukio Okumura

FG29

Suppenordner since - 18.09.2017

• Angenommen

DU kannst ihn nicht annehmen :kappa

:kappa:kappa

Also ich finde die Bewerbung ein bisschen kurz,aber vom Inhalt finde ich sie recht gut,also gebe ich ein JA

Aber es ist ja die Entscheidung von den Leitern

Erstmal danke. <3

Ja, sie ist vielleicht ein bisschen kurz, aber ich war mir echt nicht sicher, was ich noch rein schreiben könnte.

Auch danke :thumbup

Mit deinem Punkt "redet gern extrem viel" hast du leider recht :rote-backen2, aber ich versuche, mich im Zaun zu halten

Auf Jail bin ich wirklich nicht so aktiv dafür umso mehr auf TTT

Durchsetzungsvermögen habe ich eigentlich ein relativ gutes, was man auch in manchen Fällen mit Usern sehen kann.

Übertreibt es manchmal heißt, dass ich vielleicht den ein oder anderen zu früh kille.

Finde die Bewerbung für einen Platz als Supporter im Team völlig ausreichend.

:right

Hey Keyinator,

zu deiner Bewerbung: Sie ist lang genug, enthält die wichtigen Informationen und ist gut srukturiert (sieht zwar nicht so schön aus, aber Struktur ist da).

zu dir als Person: du warst mal eine eher laute Person, jedoch hast du dich gebessert, du bist nett, hilfsbereit und reif genug. Du bist sehr aktiv und immer wenn du auf dem Server bist redest du und hast Spaß am Spiel.

Du bist zwar des öfteren negativ aufgefallen, jedoch finde ich, dass du dich stark verbessert hast und eine Chance verdienst.

Deshalb gebe ich dir ein JA.

Danke, hab mir auch viel Mühe gegeben.

Das mit der lauteren Person. Ja daran habe ich gearbeitet, und arbeite immernoch dran:nothing-to-say.

• Even when the application is translated to English I still see it as a SHORT application which some questions could have received in depth answer but some might see it differently because it's a supporter rank.

Coming from my experience with you, I remember when you used to act childish sometimes how can you prove it to us that It will not happen again?

Also if 2 friends are insulting each other only for joke you said that you would not react but how wise man once said to me ( Nachtfrische ), you have to see it from an perspective of a new user and think of their reaction and how they would think "Oh there is 2/4 people insulting each other and supporter/ admin is doing nothing, FAK this server" or they would start insulting themselves which would lead them to unfair punishment because they don't know the rules as much.

Also you said:

Keyinator schrieb:
    1. I'd kick him and if he continuous I'd tell an admin to look at the situation

You have to look for your own initiative sometimes and think yourself how you would stop the dispute without bringing the admin on the server, maybe try to solve the problems without having to get admin on the server?

Your availability hours seem more than good enough but sometimes you could try to get active bit earlier and be a little "early bird"

You've been banned soo many times regarding your mass rdm and teamkilling . (I know it sounds ironic coming from me :thinkinghard) ( As well most of these bans are from TTT/ Jail which are servers you're applying for)

For me there is too many questions left to be answered regarding your overall behaviour and maturity but for me this time it has to be a NO  sorry, maybe if you prove it to me that you have changed I can CONSIDER changing my decision on your application.

Angenommen

I know it's not my role to remind you of the rules but please if you're going to comment on someone's application please state your reason for why you choose a "Yes or a No"

tmp779346921637543937.jpg

Liebe Grüße
    Joseph Stalin

Dieser Beitrag wurde bereits 3 Mal editiert, zuletzt von Stalin () aus folgendem Grund: Mixed Kirin and keyinator together

• Also if 2 friends are insulting each other only for joke you said that you would not react but how wise man once said to me ( Nachtfrische ), you have to see it from an perspective of a new user and think of their reaction and how they would think "Oh there is 2/4 people insulting each other and supporter/ admin is doing nothing, FAK this server" or they would start insulting themselves which would lead them to unfair punishment because they don't know the rules as much.

It would be a bit unreasonably to punish someone for a fun-insult.

No admin did something like this when someone insulted as a joked. At least never when I was present.

Your availability hours seem more than good enough but sometimes you could try to get active bit earlier and be a little "early bird"

My school-time doesn't give me the possibility :(

You have to look for your own initiative sometimes and think yourself how you would stop the dispute without bringing the admin on the server, maybe try to solve the problems without having to get admin on the server?

But as supporter I can't decide about a punishment but to slay him, since I can't do anything else. That's why I'd ask a moderator

Coming from my experience with you, I remember when you used to act childish sometimes how can you prove it to us that It will not happen again?

[...]

For me there is too many questions left to be answered regarding your overall behaviour and maturity but for me this time it has to be a NO  sorry, maybe if you prove it to me that you have changed I can CONSIDER changing my decision on your application.

I can't prove it with something else then showing a good behaviour while playing.

• Hello Keyinator

I have to say I wouldn't think you would apply, but I still knew it would happened (again) in one way or another.

I read your application and you didn't apply for one server which I give you props for, cause a supporter is supporter for all servers now and not only one.

I also read what everyone else said and I'm going to agree the most with Stalin cause he was the ONLY one that actually put time answering, such as I do myself instead of saying something briefly. But that works as well I guess cause they still get their opinion out.

I have privilege to say I know you as a person and a player, but I don't know anything about your personal life ( I didn't even know you real name) and you are still kinda childish, loud on servers, get in arguments with admins and supporters often. I know this as you go to me and I have to handle the situation like I done 3-4 times the past few weeks now. I wouldn't say you have a good understanding of rules, I don't know about jail cause I have nothing to do with jail but for TTT you don't have a good concept about rules cause you had an argument about them with an admin (I won't name, neither should you cause it's irrelevant) twice or more now, and I had to explain them for you but that kinda explains this:

Why I was staying:
    (Mostly) accurate rules

Also I love having supporters on ts3 cause they are my first go to if I need help on servers or with a support. And I rarely see you there. You only go there if you have a problem with a player/admin/supporter or in general. That's also the same with forums as I never see you comment on anything. You may have 3000+ points but your comments begs the difference. That's means you only play on dream servers which is something you should have added on your cons. If you would have maybe I could have looked over it.

Sorry but I'm gonna have to say NO cause of lack of activeness on ts3 and forums, your lack of understanding a better concept about rules and such and getting in arguments with admins and supporters frequently.

• angenommen-new*welcome_team*

Keine Widersprüche, stabiler Dude.

^^ Danke

Wenn er dir noch nie Positiv aufgefallen ist wie kannst du dann dir sicher sein das er als Supporter geeignet ist ?

*hust* Ich glaub, das ist ein Tippfehler *hust*

[...]

Keyinator bin bissl brainless

Bissl. xD

[...]

get in arguments with admins and supporters often.

[...]

I wouldn't say you have a good understanding of rules, [...]

Getting in arguments mostly happens when I have a different opinion than another admin, which isn't necessarily bad.

Also in most of the situation I'm actually right :D (If you don't think so we can maybe talk about some exact cases in TS.).

In my opinion I have a good understanding of the rules.

The actual problem is that every admin handles them different and changes are not noted in them.

I don't like the concept of the rules atm. bcs in my opinion rules are ment so if you are new you can invest some time to read them and if done normally you know how to behave in nearly every situation and also for admins to have a guide when to punisch someone.

This is not given with the current rules.

[...]

And I rarely see you there. You only go there if you have a problem with a player/admin/supporter or in general.

That's also the same with forums as I never see you comment on anything.

Actually I'm quite often on TeamSpeak

but with Forums you are currently right

(I am trying to get more active on forum).