Dream's Got Talent! (Talent Show)

• Hi guys! It is me, firehellrain.

Coming up with a new event for you guys: Dream's Got Talent!®

Inspired by the Talent Show America's/Britain's Got Talent, Nils1066 and I have come with the idea of a talent show in which you can win a lot of credits!

It is simple, there will be three categories;

- Singing: Prove your singing skills and fight against other people singing your own or another artist's songs that you like! (Either German on English, both work) Max reward: 1st place: 30k, 2nd place: 15k, 3rd place: 10k

- Rapping: Show the judges that you are the best one rapping! If you pass the elimination phase, you will get to show off your talent against other users by rapping your own or artist's songs!

Note: It isn't a rap battle, but more of a showcase: Example; Contestant one sings an Eminem song, and then Contestant two sings a Lil Pump song. It isn't insulting the other guy but rather showing your talent. Max reward: 1st place: 30k, 2nd place: 15k, 3rd place: 10k

- Beatboxing: Probably the hardest one. Show off your skills making beats with only your mouth and throat and you will be able to win the highest prizes! Max reward: 1st place: 45k, 2nd place: 30k, 3rd place: 15k

As each category has their own difficulty, we've decided that Rap and Singing will recieve the same prizes in difficulty rating, and beatboxing will recieve more.

Note: Don't participate in a category if you are not average or good at it, you may be eliminated instantly. Average or semi-bad skills may be accepted if you try hard enough.

The estimate reward in total is around 200k credits. The minimun of participants in each category will be four, with the minimun prize reward. The reward will grow until it's top at 8 contestants. If we get more than 8 contestants in each category, the prize won't go higher and we will make an elimination phase before the actual championship. There will be three winners in each category, going from 1st to 3rd spot.

I will be with four other judges: Nils1066 , Van's , baka and MagiC0144 .

You must recieve at least 3 votes in your favour to get to the next round, and get a good mark in the eliminations for participating.

Seems hard? Don't worry, it is worth the effort. We will take in count: Skill, techniques and the effort in your participation.

How to sing up? Right in the comments of this thread your username and the category in which you want to participate. We will be writing them down.

Note: Everyone can participate as long as they are capable of it. This includes from leaders to new users. ;)

Any questions? Contact us on steam or teamspeak, we will be delighted to attend your doubts.

Let's show the world that Dream is full of talented people! :thumbup

Now the German version (you are welcome :3):

Ein neues Event für euch: Dream's Got Talent!®

Inspiriert von der Talentshow (Americas/britains got Talent) oder auch (Das Supertalent), Nils1066 und ich kamen auf die idee so eine "Show" zu machen.Nun könnt ihr viele Credits gewinnen!

Es ist ganz einfach, es gibt 3 Berreiche:

- Singen: Zeige uns deine Stimme und beweise dich gegen die anderen mit deinen eigenen Song oder den song eines anderen! (Ob deutsch oder englisch spielt keine Rolle) Max Auszahlung 1.Platz 30k 2.Platz 15k 3Platz 10k

- Rap: Zeige uns, dass du der beste Rapper bist! Wenn du die Test-Phase gewinnst,kannst du uns dein Talent zeigen und gegen andere User rappen mit deinen eigenen Song oder den eines anderen! Max Auszahlung 1.Platz 30k 2.Platz 15k 3Platz 10k

Zusatzinformation: Es ist kein battle Rap! Wenn du dir keine / kaum Mühe gibst wirst du direkt rausgeworfen wenn du dir genügend Mühe gibst kann es sein,dass du auch mit nicht den besten Rap-Skills rein kommst!

- Beatboxing: Wahrscheinlich der schwerste Berreich. Zeige uns deine beatbox skills und bekomme den höchst möglichen Preis! Max Auszahlung 1Platz 45k 2Platz 30k 3Platz 15k

Da alle Berreiche ihre eigene Schwierigkeitsstufe haben haben wir uns dazu entschieden Rap&Singen gleich zu stellen und Beatboxing als Top Berreich!

Der maximale Preis wird ab 8 Usern,pro Berreich, ausgezahlt (ca 200.000Credits) ab 4 Leuten startet dieser Berreich.

In der Jurry sind 4 andere Leute neben mir Nils1066 , Van's baka & MagiC0144 Du brauchst mindestens 3 Zustimmungen und eine gute Bewertung,in der Test-Phase, um in die nächste Runde zu gelangen!

Es wirkt hart ist es aber nicht! Wir achten auf Skills,technik deine Bemühungen in deinem Berreich

Wie nehme ich Teil? Schreibe einfach auf deutsch / englisch unter diesem Beitrag deinen Namen & deine Kategorie!

Nebeninformation(en): Jeder kann teilnehmen ganz egal ob Leader oder neuer User solange du dich bemühst & nicht trollst bist du herzlichst Willkommen!

Falls du Fragen hast kontaktiere uns via teamspeak oder steam.

Lasst uns beweisen wie viele Talente dream in sich bürgt! :thumbup

• We'll be the ones judging you, we don't have to proof that we're skilled enough.

But if you don't trust us, MagiC0144 can put here any of his beats and I'm singing sometimes in teamspeak, you can come and listen next time I do.

As you also may realize, I'm not going to do a musical skill event if I don't have of that. It would be like writing a poem without rhyming the lyrics. ^^

• For the people who think that the judges should proove theirs skills, don't go in if you think you will be mistreated. :)

Why we should improve our skills if anyone want to her my flute skills he can poke me :) But there is no reason why i have to be a good singer maybe i can feel flow / beat better then a singer there is no reason why we / I have to improve this skill in front of anybody^^

• Why we should improve our skills if anyone want to her my flute skills he can poke me :) But there is no reason why i have to be a good singer maybe i can feel flow / beat better then a singer there is no reason why we / I have to improve this skill in front of anybody^^

That is stupid. I don't even understand why y'all get so defensive like that. The question(s) were totally justified.

If you sit in the jury you're expected to know what you're doing.

Someone who isn't a rap fan or doesn't even listen to rap music in any way shouldn't be judging others rapping, complete bullshit.

Just common sense at this point, someone who doesn't know anything about rap, different rhyme schemes or how this works at all can't judge others.

That's what has been asked and in my opinion it was totally right to do so.

Sincerely CyberTroniX

• CyberTroniX Ich werde es hier einmal kurz auf deutsch erklären da mein Englisch nicht gut genug ist um es dir zu erklären. Ich werde es leider nicht schaffen beim einmaligen hören perfekte Schlüsse zu ziehen(Sachen wie Trochäus richtig betonen) kann dir aber versichern wenn es etwas bekannte Lieder sind auf die wichtigen Dinge zu achten spreche hierbei aber nur für mich. Wenn jemand ein eigenes Lied singt/rapt hat er Vorteile falls die Reime etc gut sind da er der Interpret ist und selbst entscheidet wie er verschiedene Verselemente nutzt :)

Außerdem kann ich dir aus eigener Erfahrung berichten wie gut firehellrain :3 singen/rappen kann <3
    Außerdem sollte es jedem,auch nicht so erfahrenen Leuten, erlaubt sein andere zu kritisieren es herrscht immerhin Meinungsfreiheit.

//Edit SkuLz herzlichst eingeladen auf ein Gespräch mit mir/uns :) Kannst sicher mal bei firehell reinhören und ich selbst kann nicht singen oder besonders gut rappen kenne mich aber glaube ich gut genug aus bin auch kein hundertsiebenundachtzig Hörer ;)

• It is common sense that the ones who will be judging have a minimun knowledge in the different stages the event will have.

Yet everyone can have an opinion.

Maybe if you're scared about the opinion the judges will have it means you don't believe you're good enough for it. Maybe not.

I'll just say that the judges that have been chosen will stay the same, and two of us have musical knowledge. (Didn't say it before, I also can play piano, guitar and bass.)

We're not making this to laugh at users or just to feel good because of telling people that they are not good. We want to see what you guys can do. We want to see your skills, we want to be impressed from what you guys can do.

You are completely free on participating or not, I just thought it would be a good idea to do something different for the users and gifting credits at the same time, but I can see now how some people are grateful about it.

If anyone wants to participate, I will invite you to comment down here if you're going to do so.

If not, don't write hate comments, just ignore the thread just like everybody does.

And as I said, you can do questions and we will answer them just like we did with the ones before.

Keep Dreaming,

firehellrain :3

• I'm in for the fun :3

Meow Meow x3

.-. .-.
            .-._-/''\/''\-_
    .-.

/'''\. .\./_\./. ./'''\
           \_.' .-´'''''`-. '._/
             .-'''''''''''''''''-.
          /.........................\
           \......................../